Oferta formativa

Estratègies educatives en salut mental i addiccions. Patologia dual

Codi A010-18

Dates presencials

Dijous, 8, 15 , 22 de febrer i 1 de març.

De 16:00 a 20:00

Hores

Preu socis

Seu social del CEESC

Aragó 141-143 4a

Oferim aquesta formació gràcies a l'acord de col·laboració entre el CEESC i l'Escola Efa.

La proposta de formació té com a objectiu valorar i conèixer les diferents estratègies educatives que es poden portar a la pràctica amb les persones amb problemes de salut mental i/ o patologia dual, tenint molt present el control que podem realitzar sobre les circumstàncies que poden minimitzar o prevenir situacions de risc.

Al mateix temps parteix de la pròpia anàlisi de les condicions prèvies que com a professional poden afectar la nostra pràctica educativa amb l’objectiu de millorar la nostra gestió emocional.

Impartit per:

Eva Alesanco, llicenciada en Psicologia Clínica per la Universitat de Barcelona. Terapeuta familiar sistèmica. Màster a l’Escola de Teràpia Familiar de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Ha estat psicòloga i coordinadora del servei d’acolliments i adopcions d’infants amb necessitats especials de la Fundació IReS. Formadora i supervisora d’equips d’atenció a infància en risc. Actualment és psicòloga en un programa d’atenció a la dona i a la igualtat d’oportunitats i al mateix temps realitza formació sobre gestió emocional, violència, adopció i sobre salut mental i addiccions, entre d’altres temes.

Salut mental, exclusió social i addiccions

• Concepte d'exclusió social.
  • Repercussions de l'exclusió social a les persones.
  • Concepte de salut mental, addiccions i patologia dualo Simptomatologia i tractament. Emocions desajustades vs salut mental.

L’atenció centrada a la persona

• Introducció i objectius.
  • Orígens i desenvolupament.
  • Conceptes i criteris claus del model.
  • Com portar-ho a la pràctica. Estratègies d’intervenció i pautes d’actuació.

Acció educativa

• Rols i reptes de l’acció educativa
  • Gestió emocional en la nostra pràctica professional
  • Prevenció i intervenció en situacions de conflicte. Mecanismes de contenció i reconducció de situacions traumàtiques.

Estratègies d'intervenció amb persones amb trastorns de salut mental i/o patologia dual

• Estratègies de diagnòstic, detecció i derivació.
  • Recursos de la xarxa i derivació. Recursos de suport.
  • Estratègies d'intervenció: patologia mental i problemes d’addicció.
  • Casos pràctics i resolució de situacions complexes.

Objectiu:

• Aprendre estratègies d'intervenció, en la quotidianitat i en situacions complexes, amb persones amb problemes de salut mental i/o patologia dual.
  • Conèixer les circumstàncies i poder-les utilitzar. Com podem prevenir, evitar o minimitzar els factors de risc.
  • Aprendre a gestionar les nostres emocions en la nostra pràctica professional.

Certificat: les persones participants en aquest curs rebran una vegada finalitzi l’activitat un certificat d’assistència. Per tenir dret a aquest certificat cal haver assistit, com a mínim, al 80% de l'activitat formativa.

Telèfon: 934 180 257
(matins: de dilluns a divendres de 10'00 a 14'00; tardes: dimarts i dijous de 16'00 a 18'00).