Oferta formativa

Atenció a la diversitat: TDA/H

Segurament sabràs identificar a un infant amb TDA/H, però orientar-lo i acompanyar-lo és un repte que requereix uns recursos i unes habilitats que podràs aprendre en aquest curs SUBVENCIONAT
Codi A040-18

Dijous, 05 de juliol de 09:00 a 12:00
Dimarts, 10 de juliol de 09:00 a 12:00
Dimecres, 11 de juliol de 09:00 a 12:00
Dijous, 12 de juliol de 09:00 a 12:00
Dimarts, 17 de juliol de 09:00 a 12:00
Dimecres, 18 de juliol de 09:00 a 12:00
Dijous, 19 de juliol de 09:00 a 12:00
Dimarts, 24 de juliol de 09:00 a 12:00
Dimecres, 25 de juliol de 09:00 a 12:00
Dijous, 26 de juliol de 09:00 a 12:00

Chaplin's School

Francesc Macià 32 - 34
08191 Rubí

Si ets educador i treballes amb infants, és molt probable que en un moment o altre et trobis amb algun que manifestarà un comportament que alteri el bon funcionamen del grup. Saber diferènciar al que és molt mogut, del que presenta símptomes de TDA/H és imporant per saber com actuar, i recuperar la bona sintonia del grup. Aquest curs t'ajudarà a saber com fer-ho des de la calma i el respecte.

Formació SUBVENCIONADA pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya.

Impartit per:

Clara Vergés. Psicòloga, assessora, coach  i formadora.

Mestres, professors, monitors de lleure, vetlladors, monitors de suport, educadors socials... i tots els professionals de l'educació que vulguin conèixer els principals elements derivats del TDA/H.

Persones treballadores assalariades i autònomes de qualsevol sector.
Persones en situació d’atur inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya.

1. Definició del trastorn i tipologies.

1.1. El trastorn de dèficit d’atenció amb hiperactivitat: incidència, causes i símptomes.
1.2. Tipologies de TDAH.
1.3. Tipus amb predomini del dèficit d'atenció.
1.4. Tipus amb predomini de la impulsivitat-hiperactivitat.
1.5. Tipus combinat, on predominen tant símptomes de desatenció com d’impulsivitat-hiperactivitat.

2. Història clínica.

2.1. Dades personals, antecedents embaràs, salut als primers 12 mesos, història del desenvolupament, història mèdica,
antecedents familiars, factors de risc, funcionament social, funcionament escolar.
2.2. Model de fitxa d’història clínica

3. Possibles causes, prevalença i pronòstic.

3.1. Causes: factors genètics, factors ambientals, factors psicosocials
3.2. Prevalença estadística.
3.3. Hi ha un sobrediagnòstic de TDAH?
3.4. Evolució del nen amb de TDAH

Objectiu:

• Saber identificar un nen amb TDA/H i saber com tractar-lo.
  • Aprendre a orientar als familiars amb un nen amb TDA/H.
  • Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les hores del curs. En aquest cas, mínim 22.5 hores de les 30 hores totals. Serà imprescindible assistir en el moment en que es realitzi la prova d’avaluació per poder superar la formació.

Telèfon: 934 180 257