Ensenyament i Joventut faran públic el seu suport a les colònies escolars en un acte al Palau Macaya

El Director General d'Atenció a la Familia i Comunitat Educativa, Jordi Miró, i la Directora General de Joventut, Marta Vilalta, mostraran el suport institucional del Govern a les colònies escolars, en un acte promogut per les tres organitzacions que agrupen la gran majoria de cases de colònies del país, dilluns vinent, 29 de maig, al Palau Macaya de Barcelona. Malgrat el reconeixement generalitzat a les virtuts educatives de les estades en cases de colònies, mai fins al moment no s'ha produït un pronunciament públic de suport institucional. Amb aquest acte s'anunciaran, d'altra banda, diverses iniciatives, emmarcades en el projecte Colònies i Educació, per promoure les colònies escolars.

En el transcurs de l'acte s'anunciarà la creació d'un grup de treball integrat per tècnics del Departament d'Ensenyament i per representants de les associacions patronals del sector de les colònies, per estudiar la creació i aplicació de mesures que facilitin i promoguin la realització de colònies escolars. Per diverses raons, entre les quals destaquen la disminució de la capacitat adquisitiva de les families durant els darrers anys i les dificultats que han d'afrontar els docents per realitzar aquestes activitats, les colònies escolars han disminuit de forma notable. El reconeixement d'aquesta situació és, per tant, la primera passa necessària per pensar en fórmules que tornin a activar aquesta pràctica, que constitueix una singularitat molt remarcable del sistema educatiu català.

També durant la sessió del Palau Macaya es destacarà la convocatòria del primer Premi Interuniversitari Colònies i Educació, destinat a treballs de grau i d'estudi per als alumnes universitaris de disciplines vinculades a l'educació i la pedagogia. Sis facultats catalanes d'educació col·laboren en aquesta iniciativa, i el periode de recollida de treballs estarà vigent fins a les darreries del mes de juny. El treball guanyador obtindrà una gratificació de 1.000 euros i la difusió del sou contingut per mitjans electrònics.

La Direcció General de Joventut, organisme interlocutor habitual del sector de les colònies per la part de l'administració, farà també explícit el seu suport a les colònies escolars amb la signatura d'un conveni, que s'està acabant d'acordar aquests dies, amb una dotació econòmica de suport al projecte Colònies i Educació.

Els presidents de les tres entitats impulsores del projecte intervindran també en el transcurs de l'acte, i exposaran els objectius i finalitats de la iniciativa, a més de repassar l'estat actual del sector. Són Joan Segarra, president de la Confederació, Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya, Werner Estellé, president de l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC), i Pere Mulero, president de l'Associació Catalana d'Empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura (Acellec).

Els interessats a assistir a l'acte, que serà gratuït, poden inscriure's a través d'aquest enllaç. I es pot ampliar la informació sobre el projecte Colònies i Eduació visitant el seu web corporatiu.