El 2018 l'Acellec i l'Efa adapten els seus cursos a la reforma horària

Els cursos intensius de l'Escola de Formació de l'Acellec (Efa) s'han avançat una hora per aproximar els seus hàbits a la reforma horària. La pausa del migdia tindrà lloc entre les 13 i les 14 hores, per comptes de fer-ho a entre les 14 i les 15 hores, tal com havia sigut habitual fins al moment. D'aquesta manera s'aconsegueix que el dinar es faci abans i que l'activitat formativa finalitzai a les 18 hores, alliberant una hora per a la conciliació i vida social d'alumnes i formadors.

La modalitat més estesa dels cursos de monitors i de directors de lleure es realitza en periodes festius o de vacances (estiu, setmana santa o festes nadalenques), perquè permet realitzar de forma intensiva la formació presencial i els fa molt més adequats per a les persones que ho compaginen amb la seva activitat laboral o educativa habitual. Per aprofitar els dies festius, es realitza formació en horari de matí i de tarda, i així es dona continuïtat als continguts i s'afavoreix l'aprofitament dels dies de vacances. De forma tradicional els horaris dels cursos havien estat de 10 a 14 hores, pel matí, i de 15 a 19.

Amb el nou canvi s'avança tot l'horari en una hora, de manera que s'inicia la jornada formativa a les 9 del matí, i la pausa del migdia es realitza a les 13 hores. En avançar l'hora de dinar s'afavoreix l'aprofitament de les classes, que a darrera hora de la tarda ja es feien molt feixugues, i s'aconsegueix que la jornada finalitzi una hora abans, a les 18 hores. La pràctica totalitat dels alumnes que ja gaudeixen d'aquest horari valoren molt positivament el canvi, i durant el periode de vacances nadalenques se'ls consulta, a més, per ajustar l'horari de la pausa matinal o break per esmorzar. D'aquesta manera, el canvi d'hàbits, amb el qual l'Acellec hi està compromès des que el passat 17 de juliol va firmar el Pacte per la Reforma Horària, es fa de manera participada, escoltant l'opinió d'usuaris i equip formatiu.

Al llarg de 2018 l'Acellec anirà fent noves passes per aplicar la Reforma Horària, i consultarà les empreses associades per ajustar paulatinament els horaris de servei i d'atenció al públic a la nova dinàmica. Cal tenir en compte que la majoria d'empreses associades dediquen la seva activitat a prestar serveis de caràcter públic, com els menjadors escolars, centres cívics i culturals, equipaments museístics o estades en colònies. En la majoria d'aquests serveis i activitats la reforma horària va prenent forma, i l'Acellec vol ser també impulsora i facilitadora d'aquestes millores.