Vaig “viure” el monogràfic i es va fer curt.

Alícia Burjachs, alumne del curs de TEA, ens explica la seva experiència al curs:

Va ser un monogràfic molt complert i dinàmic.
Se’ns van donar totes les eines per tal d’introduir-nos al TEA. Per un costat tota la teoria i per un altre, un munt de casos pràctics reals per visualitzar el que realment passa fora els llibres.
Vam veure diferents teràpies i van venir experts a explicar-nos la feina que feien i els resultats que obtenien. Equinoteràpia i gossos d’assistència.

El que més em va agradar del curs va ser el fet de que es fessin moltes pràctiques. No era anar a escoltar i prendre notes.
Hi va haver un munt de casos pràctics que un cop donades les quatre dades teòriques, havies d’enfrontar-te a les preguntes: I ara tu que faries? Com dissenyaries el material? Per què no reps la resposta que esperes?

Molt, molt interessant va ser el dia que va venir un gos d’assistència ensinistrat per estar amb infants amb TEA. La seva instructora ens va fer una demostració, explicant-nos tots els detalls. Ens va fer actuar com si tinguéssim algun problema i va ser espectacular la reacció i la cura de l’animal.
Vaig “viure” el monogràfic i es va fer curt. En volia més.

Em va servir per anar mes enllà de les sigles TEA i les etiquetes.
Vaig veure que a part del diagnòstics psicològics, hi ha moltes maneres de veure i entendre les coses. Que el que moltes vegades es dona per suposat, no ho es.
Que una “mala” actitud igual no es res més que ansietat de no poder entendre el que passa. I això m’ha fet canviar com a educadora i com a persona.
D’ençà del curs, amb la meva relació amb els infants,  intento no utilitzar dobles sentits, ironies, sarcasmes, etc... coses que en realitat poden dificultar la comunicació. Quan preparo material per fer activitats intento fer-lo de forma estructurada i seqüencial.  Al grup amb el que treballo hi ha un nen amb Asperger i he notat que a part d’ell, a la resta també els va millor.

Comparant-lo amb altres cusos que he fet, la gran diferència, a part de la qualitat dels professionals docents i la seva dedicació, és el fet que s’involucra als alumnes a cada sessió,  els fan treballar i deixen de ser simples oients per passar a ser part activa del curs.
Vaig crear un vincle d’afecte amb la resta de companyes i encara ara, passat dos anys seguim tenint el grup de whatssap. No m’ha passat amb tots els cursos que he fet.