Formació en gènere i abordatge de les violències masclistes.

Des de la Direcció General de Joventut, i amb l'organització i la gestió de l'Escola Efa, s'han realitzat 8 formacions en gènere i abordatge de les violències masclistes arreu del territori.
La formació ha estat dirigida a totes les persones que treballen a cases de colònies, albergs, granges escola, escoles de natura  i altres persones vinculades a l’àmbit de l’educació en el lleure.

Amb una durada de 8 hores, més de 100 alumnes d'arreu del territori han obtingut un certificat expedit per la Direcció General de Joventut.

En una primera part més teòrica s'ha abordat la importància de sensibilitzar-se amb la problemàtica, i en una segona part els participants han après estratègies per abordar la violència masclista i comportaments poc visibles que a la llarga es poden traduir en assetjaments, violacions i feminicidis.

Han estat jornades amb moltes eines i recursos, sensibilitzadoresa i amb vocació de convertir les instal·lacions juvenils del país en un espai d'abordatge de les violències masclistes.

Malgrat que el perfil majoritari dels participants són monitors, també hi estan participant professionals que treballen en altres equipaments juvenils i fins i tot professors.

Hem impartit formació a Girona, Olot, Centelles, Les Borges Blanques, Barcelona i Cambrils.