L'Efa t'acompanya

Activitats i recursos virtuals per acompanyar-nos en comunitat.

El cor de l'Alba.

El conte que ens regala l'Anna Estela a tots els amics de l'Efa.

L'Efa t'acompanya per Sant Jordi 2020

Compartim roses, llibres, relats i poesies

Clica a la imatge per participar!

La perspectiva interseccional
aplicada a la intervenció social

La Carol Astudillo explica aquesta realitat complexa.

The urgency of intersectionality | Kimberlé Crenshaw TED Talks
Checklist de perspectiva interseccional per a actuacions i projectes

Fes el teu museu a casa amb l'Helena Minuesa

L'ús del patrimoni cultural, una reflexió íntima de què significa el patrimoni cultural en l'ús quotidià.
El valor intrínsec dels objectes que tenim a casa.

Teletreballes?

Pautes i consells de la Clara Vergés per al teletreball saludable.

L'Efa t'acompanya. Somriu amb nosaltres

L'equip de de l'Escola Efa, t'acompanya, t'envia somriures, petons i abraçades virtuals

El lleure al balcó

Viu Lleure, l'empresa que fa evolucionar el lleure educatiu!

Al petit poble d'Altafulla (Tarragona) en Jesús Cayuela i la Isabel Pérez, exalumnes de l'Escola Efa i directius de l'empresa sòcia d'Acellec Viu Lleure, proposen als veïns i veïnes sortir al balcó i terrasses per oferir concerts infantils, on tots els infants han siguin partícips. Però no satisfets en fer cantar i ballar als petits del barri, els han fet participar en jocs de coordinació i psicomotricitat des de les seves respectives llars.

Així doncs, noves iniciatives de lleure sorgeixen, s'adapten i evolucionen.

Parlem de cultura amb l'Helena Minuesa

"La cultura genera riquesa social"

En aquest vídeo l'Helena ens respon a les següents preguntes:

Què és el patrimoni cultural? Com el podem aprofitar en temps de crisi per tal de millorar la nostra qualitat de vida?
En temps complexos com els que estem vivint, reflexionarem sobre el potencial de la cultura com a generadora d'identitat i de comunitat. Una cançó, un vers, o un conte, esdevenen patrimoni immaterial que podem compartir per a fer-nos una mica més felices.

EncapsuladES.

Converses en directe amb educadores i educadors socials

Cada dimarts dimecres i dijous
a partir de les 19h
Al compte dInstagram del CEESC @ceesc_cat

Connexons en directe amb educadores i educadors socials que treballen al peu del canó perquè ens expliquin com estan treballant, com combinen les seves tasques o com s’organitzen tenint en compte aquest estat d’emergència. + info

Recursos didàctics de la Clara Vergés

La història l'escrius tu

En aquest vídeo la Clara ens presenta un joc que podem fer amb infants, especialment si tenen Trastor per Dèficit d'Atenció, amb o sense Hiperactivitat (TDA/H).

Vols més informació d'aquest recurs? Clica aquí per llegir els beneficis i les possibles adaptacions de material.

Qualitat en l’Atenció a pacients amb Autisme

Una guia ràpida elaborada per la Clara Vergés a petició de personal sanitari. Te l'objectiu de ser una eina per garantir una relació de qualitat amb el pacient amb autisme i poder practicar els diagnòstics i seguiments necessaris davant la situació de crisi actual.

Moviment en lína

Quan l’espai és reduït també podem descarregar energia

Les persones amb TDAH necessiten moviment i descarregar energia.

A vegades han de fer-ho sense més filtre i alterna-ho amb un activitats de moviment més gestionat, com és aquesta activitat preparada entre la Núria García de Play Emotions i la Clara Vergés de F.O.C. podrem posar en marxa el sistema vestibular i propioceptiu a la vegada que preparem per baixar el ritme.

El moviment ens equilibra amb posteriors moments de concentració.

Fitxa de l'activitat

Minivídeos d'Aitziber Doistua. De casa a casa

Sessió de preparació corporal.

Un calentament corporal per al benestar i l'equilibri. Senzill i eficaç. De casa a casa. Una forma armoniosa de viure aquests dies a la llar.

Preparació para la meditació i la quietud.

Exercicis molt senzills per al benestar i l'equilibri del cos.

A casa, menja bé!

Consells del Col·legi de Dietistes i Nutricionistes de Catalunya

De la mà de l'Anna Burgués i l'Anna Pons de IADIN (Institut d'Assessorament Dietètic i Nutricional) ens arriba aquesta guia d'informacions que ajuden a mantenir uns hàbits d'alimentació el més saludable possible.

Els podeu descarregar aquí, tant en català com castellà, en horitzontal i en vertical i en format JPG i PDF.