notícies

Red Balloon i l'Escola Efa estrenen oferta formativa estable a Tarragona

L'Escola Efa ha acordat amb l'empresa de lleure educatiu Red Balloon, recentment associada a l'Acellec, el llançament d'una oferta formativa estable a Tarragona. El passat diumenge, 20 de març, es va inaugurar la nova seu de l'empresa tarragonina (Nou de Santa Tecla, 14), que compta amb una aula amb capacitat per a realitzar-hi cursos de fins a vint persones. Ja s'han programat cinc cursos a partir del mes d'abril, i l'oferta es renovarà i probablement ampliarà, trimestralment. D'aquesta manera consolidem un espai de servei i formació per a totes les empreses associades i del sector que realitzen activitat a Tarragona i la seva àrea d'influència, i al mateix temps donem suport a una nova iniciativa emprenedora en l'àmbit del lleure. L'Acellec i l'Escola Efa estan treballant per reproduir aquest sistema en altres territoris del país, atenent així la demanda creixent d'empreses que s'aproximen a l'associació per enfortir la xarxa empresarial i ampliar els nostres serveis.

Us ajudem a fer un pla de formació d'empresa

La formació dels equips humans de les empreses és un instrument irrenunciable per assolir els nivells d'excel·lència i qualitat que requereixen sempre els serveis que s'adrecen directament a les persones. Per aquesta raó l'Acellec promou sempre la instauració de polítiques formatives estables en les organitzacions i genera periòdicament instruments per facilitar aquesta feina i per animar els responsables de recursos humans a emprendre noves iniciatives. Des de l'Escola EFA (Escola de Formació de l'Acellec) llancem un nou servei destinat, justament, a donar suport a aquelles empreses que, més enllà de la programació puntual de cursos per als seus treballadors, vulguin desenvolupar un pla integral de formació, basat en una bona diagnosi de necessitats, aprofitant tots els ajuts possibles i periodificant de forma progressiva la seva aplicació.

El Parlament aprova impulsar els criteris de l'Acellec sobre menjadors escolars

La Comissió d'Ensenyament del Parlament de Catalunya va aprovar el dimarts, 1 de març, una resolució que deixa en suspens l'Acord Marc per a la contractació de menjadors escolars al Maresme Vallès Oriental mentre no s'hi realitzin les modificacions que permetin respectar els criteris educatius i de proximitat en la gestió d'aquests serveis. Aquests són exactament els criteris que ha defensat sempre l'Acellec i que van motivar els dos recursos presentats contra l'Acord Marc. La resolució es va aprovar per assentiment i en algunes de les intervencions dels diputats, especialment els representants de Catalunya Sí que es Pot, Junts pel Sí i PSC, es va reconèixer el paper determinant que ha tingut l'Acellec a l'hora d'aturar l'Acord Marc en la seva formulació actual, que dificulta la qualitat educativa dels menjadors i la possibilitat que els centres educatius participin en la decisió sobre l'adjudicació del servei.

Entra en funcionament el registre central de delinqüents sexuals

Dimarts passat, 1 de març, va entrar finalment en funcionament el Registre Central de Delictes Sexuals, en compliment de les lleis de modificació de la Llei de Protecció Jurídica del Menor, que estableixen la obligatorietat de disposar d'un certificat negatiu d'aquest registre per poder exercir professions que impliquin el contacte habitual amb menors. L'entrada en vigor d'aquesta llei l'estiu passat, sense habilitar prèviament els recursos necessaris per poder aplicar-la, ha generat molta confusió i fins i tot cert grau d'inseguretat jurídica. Alguns aspectes continuen sense quedar clars perquè no s'ha publicat el reglament de funcionament del registre però, com a mínim, el tràmit de petició del certificat ja es pot realitzar sense haver de passar pel registre general de penals i es confirma que, tal com s'havia anunciat, és gratuït.

Signat un codi de bones pràctiques pioner per la qualitat en la contractació pública

Deu organitzacions que representen el sector de l'atenció a les persones i que inclouen món empresarial, sindical, professional i del tercer sector social han firmat (11/12/2015) amb el Govern de la Generalitat el Codi de Bones Pràctiques en la contractació pública de serveis d'atenció a les persones, un document pioner en les seves característiques que intenta garantir la qualitat en la prestació d'aquests serveis. Durant l'acte de signatura, la Vicepresidenta del Govern en funcions i Consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, va assegurar que el codi determinarà alguns dels continguts de la futura llei de contractes del sector públic català, que l'actual Govern té intenció d'impulsar.